Skip to main content

KÄYTTÖEHDOT

Lue myös: Rekisteri ja tietosuoja

Tilaukset

  • Tilaukset tehdään verkkokauppaa käyttäen. Poikkeuksena vain yritysten ja julkishallinnon tilaukset (laskutus), jotka voi hoitaa sähköpostitse.
  • Tiedusteluita voi lähettää mieluiten sähköpostitse (info@nordicitsolutions.fi), mutta tarvittaessa myös puhelimella 0400 300 963, arkisin klo 10-17.
  • Asiakas sitoutuu tilauksen yhteydessä voimassa oleviin sopimusehtoihin. Tehty tilaus sitoo asiakasta. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Nordic IT on sähköpostitse lähettänyt tilausvahvistuksen.
  • Voit tilata tuotteita myös luomatta asiakastiliä verkkokauppaan, tällöin vanhat tilaukset tai asiakastiedot eivät säily.
  • Toimituskulut normaalisti Posti 9,90 EUR / lähetys, Posti Express kotiinkuljetus 15,90 EUR / lähetys. Monipaketti, rullakko sekä lavarahti tapauskohtaisesti tai asiakkaan omalla sopimuksella. (TNT, Postnord/DPD, UPS, Schenker jne.)
  • Asiakkaan tulee olla täysi-ikäinen ja täysivaltainen henkilö. Alaikäinen tarvitsee ostokseensa huoltajan suostumuksen
  • Palveluntarjoajalla on oikeus evätä rekisteröityminen ja oikeus tarvittaessa sulkea Asiakkaan käyttäjätunnus.
  • Voimassaoleva hinta on hinta, joka on Nordic IT:n hinnastossa osoitteessa https://www.laptops.fi. Kaikki sivuston hinnat sisältävät arvonlisäveron 24% ellei toisin mainita esim. Marginaaliverotus. Oikeudet hinnanmuutoksiin sekä mm. tietoteknisiin tai painovirheisiin pidätetään.
  • Myymälästä noudettavia tuotteita pidetään varattuna yhden viikon tilausvahvistuksen saamisesta sähköpostiin.

Toimitukset

  • Toimituskulut kaikkiin verkkokaupan ostoskori tilauksiin verkkokaupassa maksettuna 9,90 EUR (poikkeuksena yli 30kg, >1m, express, rullakko/matkahuolto/helposti särkyvät) / lähetys. Pientilauslisää ei ole. Tämä sisältää ainoastaan halvimmalla postitustavalla tapahtuvan lähetyksen. Halutessasi paketin esim. vakuutettuna tai kotiinkuljetuksella todelliset postikulut lisätään hintaan. Tilauksia toimitetaan ainoastaan Suomen alueella, postimaksut koskevat ainoastaan toimituksia Suomeen. Ulkomaille toimituksesta voidaan sopia erikseen.
  • Lähetykset kuljetetaan pääsääntöisesti Postin kautta. Esim. Postnord tai Matkahuolto myös mahdollinen isompien erien kohdalla siitä erikseen sovittaessa.
  • Tuotteet voi yleisesti noutaa Turun myymälästä osoitteesta Uudenmaankatu 3, 20500 Turku, arkisin 10-17.
  • Tuotteiden kotiinkuljetus onnistuu Turun alueella erikseen sovittavasta lisämaksusta, sekä myös asennuspalvelut lähialueelle. Kysy asennushinnoista
  • Varastotuotteet (lähes kaikki verkkokaupan tuotteet lukuunottamatta tilaustuotteita) lähtevät postiin arkisin suoraan vuorokauden sisällä maksusta. Noin 90% tilauksista lähtee matkaan 24 h sisällä maksun saapumisesta Paytrail-verkkomaksuja käytettäessä (ennen klo 14 tehdyt tilaukset). Tilaustuotteiden toimitusaika erikseen. Esim. Räätälöidyt tietokonepaketit , kannettavat ja tilaustuotteet pyrimme toimittamaan mahdollisimman nopeasti riippuen maahantuojan varastosaldosta. Esim. tiettyjen uusien sähköpostitse tilattavien kannettavien varaosien toimitusaika voi olla pidempikin.
  • Mahdollisesta yli 4 päivää kestävästä viivästyksestä ilmoitetaan kuitenkin aina asiakkaalle sähköpostilla. Jos et ole saanut lähetysvahvistusta kahden arkipäivän sisällä ota yhteys asiakaspalveluun. Toimitusaika lasketaan siitä lähtien kun maksusuoritus näkyy tilillä.
  • Jos haluat tuotteen välttämättä tiettyyn määräaikaan mennessä, ilmoita siitä esim. tilauksenteon yhteydessä “lisätietoja”-kohdassa.
  • Toimitushinnat koskevat toimituksia vain Suomen alueella. Kaikki toimitukset tapahtuvat Postin tai erikoistapauksissa Matkahuollon välityksellä, elleivät kuluttaja ja Nordic IT muuta erikseen sovi. Sähköposti tarjoukset ovat voimassa viikon tai niin kauan kuin kyseistä erää riittää.
  • Posti säilyttää postipaketteja 7 päivää jonka jälkeen noutamaton paketti palautuu lähettäjälle express pakettina. Halutessasi uudelleen lähetyksen, maksat postin perimät kulut esim. Postipaketti + Posti Express. Huom! Myöskään postiennakkopaketin noutamatta jättäminen ei ole tilauksen peruutus. Noutamatta jätetyistä postiennakkopaketeista aiheutuneet molempien suuntien postikulut peritään asiakkaalta kuluttajansuojalain mukaisesti jolloin aiheutuneet palautuskulut 26,00€ peritään laskulla.

Maksuehdot

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan yleensä tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla verkkopankeilla: Nordea, Osuuspankki, Säästöpankki, POP-pankki, Danske Bank, Handelsbanken, S-pankki, Ålandsbanken ja LähiTapiola. Maksaminen tapahtuu Paytrail.com sivuston kautta. Maksutapana käyvät myös Visa ja Mastercard, käteinen noudettaessa liikkeestämme, lasku/osamaksu (erillisten palveluntarjoajien kautta) sekä postiennakko/laskutus yrityksille. Alla tarkemmin eriteltyinä.

  • Nyt myös leasingvaihtoehto yrityksille. Yhteistyökumppanina Grenke. Kysy lisää!
  • Käteinen, korttimaksu. Maksu suoritetaan paikanpäällä käteisellä tai luotto/pankkikortilla noudettaessa tuotteen Turusta. Maksuvälineenä käy käteinen tai pankkikortti , Visa tai Mastercard (myös Visa Electron) .
  • Postiennakko käytössä nykyisin vain yrityksille ja yhteisöille. Postiennakkopaketin noutamatta jättäminen ei ole tilauksen peruutus. Noutamatta jätetyistä postiennakkopaketeista aiheutuneet molempien suuntien postikulut peritään asiakkaalta kuluttajansuojalain mukaisesti (12/2015 26,50€)
  • Laskutustilin avaamisesta voidaan myös sopia etukäteen erikseen tietyt ehdot täyttävien yritysten/yhteisöjen kanssa esim. sähköpostitse käytävää kaupankäyntiä varten. (Katso myös yksityishenkilöiden laskutus alempana) Laskussa maksuehto 7 tai 14 päivää netto ellei muuta sovittu, viivästyskorko 7%. Laskun lähetys erikseen: sähköpostina 0EUR, postitse 5,00EUR , Maksukehotus sähköpostina/postitse 10,00EUR
  • Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja
    luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä
    on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
  • Paytrail-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Mikäli tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Paytrail Oyj, olemme välittäneet maksusi.
  • Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Mikäli haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, sinun kannattaa olla yhteydessä suoraan verkkokauppaan, josta tuote on tilattu.
  • Pankkimaksut

    Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Paytrail Oyj, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

    Maksutoimeksiantopalvelua käyttäessäsi sinua sitoo seuraavat ehdot: Maksutoimeksiantopalvelun ehdot. (english)

  • Luottokorttimaksut

    Yritykset voivat maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

  • Mobiilimaksutavat
    Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.
  • Pivo
    Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla.

    Pivon käyttöehdot
  • MobilePay
    Maksuehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla.
    MobilePayn maksuehdot
  • Siirto
    Siirto-maksuihin sovellettavat ehdot:
    OP:n yleiset euromaksuehdot
    Siirto-palvelun käyttöehdot Nordealla [PDF]
  • Lasku- ja osamaksupalvelut
    Lasku- ja osamaksupalveluita Paytrailin kautta tarjoavat OP, Collector, Jousto. Collector tarjoaa lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille. Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.
  • Collector / Collector on nyt Walley
    Collectorin yrityslaskun ehdot [PDF]
    Collector-tuoteseloste [PDF]
    Lue lisää: Walley.fi Collector.fi
  • Jousto (Käytössä)
    Jousto-tuoteseloste [PDF]
    Lue lisää: Jousto.com
  • OP Osta laskulla (Käytössä)
    OP:n lasku- ja osamaksutavan kuluttajaehdot [PDF]
    OP Osta laskulla -tuoteseloste
  • AfterPay (Ei toistaiseksi käytössä)
    Lue lisää: AfterPay.fi

Takuut

  • Kaikilla verkkokaupassa olevilla tuotteilla on vähintään 1kk takuu (Uusilla 3-36kk), ellei ilmoituksessa mainintaa “rikki/korjattavaksi/ilman takuuta/jne..” (Poislukien käytetyt kannettavien akut sekä projektorilamput). Monissa koneissa vielä valmistajan takuu voimassa jolloin takuu hoidetaan suoraan valmistajan kautta (ohjeet toki annetaan, tai voidaan hoitaa meidän kautta huoltoon).
  • Huoltotyöllä sekä siihen käytetyillä varaosilla myös vähintään 1kk takuu. Takuu ei kata muita kuin huollon alaisia vikoja.
  • Takuu kattaa tuotteissa esiintyvät rakenne-, raaka-aine- ja valmistusviat. Takuu ei kata vikoja, jotka ovat aiheutuneet ulkopuolisista tekijöistä (esim. ukkosen aiheuttamat vauriot), huolimattomasta tai virheellisestä käsittelystä tai käytöstä, valtuuttamattoman huollon (Tämä varsinkin koskee kannettavien varaosia) tai sivullisen suorittamasta toimenpiteestä, tai luonnollisesta kulumisesta.
  • Takuu ei myöskään kata ohjelmistotukea, ohjelmistojen tai käyttöjärjestelmän palauttamista kiintolevylle (esim. virustapauksissa) eikä laitteiston konfigurointeja. Emme vastaa välillisistä kustannuksista, korvaamme ainoastaan takuunalaisen tuotteen.
  • Koneiden takuut eivät koske käytettyjen kannettavien tai matkapuhelinten akkuja, eikä käytettyjen projektoreiden lamppuja (Kestoja). Eikä myöskään kannettavien varaosien valtuuttamattomien osapuolien (tee-se-itse miehien) osien vaihtoa kuten emolevy, näyttö tai muu enemmän ammattitaitoa vaativa työ.
  • Emme myöskään vastaa takuuvaihtoon tulevien laitteiden mahdollisten tietojen katoamisesta. Joten ota tiedot talteen ennen takuuseen lähetystä. Voimme myös varmuuskopioida tiedot ulkoiselle tallennusvälineelle lisähinnasta mahdollisuuksien mukaan (esim. viallinen kiintolevy).
  • Laitteen takuukorjaukseen toimittamisesta voit käyttää asiakaspalautustunnusta. Huom! Vain yksityis-asiakkaat, yritykset Itella Next Business Day. ) Lähetämme tuotteen takaisin Suomen alueelle. Useissa uusissa laitteissa on maahantuojan takuu joka voi poiketa meidän tarjoamasta lisätakuusta. Eli ensisijaisesti takuun hoitaa maahantuoja (Esim. useat TFT näytöt, kannettavat on noutotakuu suoraan asiakkaan kotoa tai kotikorjaustakuu jolloin huoltomies tulee vaihtamaan osan paikanpäälle. ns. Onsite) Näitä myös osassa käytettyjä koneita- Jos tuotteessa ei testien jälkeen ole vikaa tai vika aiheutunut esim. huonosta paketoinnista, muun lisälaitteen asennuksesta, ohjelmiston aiheuttamasta virheestä tai tietokone viruksesta peritään lisäksi tarkistusmaksu min. 29EUR. Lisäksi takaisinlähetyskulut postin hinnaston mukaan. Tässä tapauksessa tuote palautetaan yleensä postiennakolla.
  • Huoltoon toimitetut noutamattomat/lunastamattomat laitteet säilytetään 3kk huollon valmistumisen, ilmoituksen tai huoltolaskun lähettämisen jälkeen.

Palautukset reklamaatiot

  • Noudatamme kuluttajansuojalakia. Kuluttajansuojalaki ei koske yrityksiä tai tilannetta, jossa ostettua tuotetta käytetään elinkeinotoiminnassa.
  • Kuluttajansuojalain mukaan asiakkaalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden ostohetkestä lähtien (ostohetkeksi katsotaan päivä, jolloin tuotepaketti on lunastettu tai kuitin päivämäärä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa osoittaa lunastuspäivä). Tuotetta ei saa olla käyttöönotettu. Palautusoikeus on tehty että tuotteen voi nähdä kuten liikkeestä ostettaessa. Tuote ei ole käyttämätön jos esim. tietokoneen käyttöjärjestelmä on otettu käyttöön, korva- tai nappikuulokkeita kokeiltu. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla olennaisesti samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. Sinetöidyn tuotteen sinetin täytyy olla ehjä, esim. mm. pelit, elokuvat, ohjelmistot ja tulostuspatruunat. Tuote voidaan palauttaa joko postitse (Palautus asiakkaan kustannuksella) tai palauttamalla tuote myymälään. Rahoja ei kuitenkaan palauteta mikäli asiakas on rikkonut tuotteen ts. kyse ei ole valmistusviasta, palautus on puutteellinen tai tuote ei ole myyntikunnossa. Erikoistilauksena toimitetuilla tuotteilla ei ole vaihto/palautusoikeutta. Suorassa kaupassa palautusoikeutta ei ole vaan vastuu rajoittuu takuuvaihtoon.
  • Ilmoitus palautusoikeuden käyttämisestä on tehtävä tuon 14 päivän kuluessa ja tuote palautettava välittömästi. Pelkkä tavaran noutamatta jättäminen tai paketin palautus ei riitä. Palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen info@nordicitsolutions.fi ENNEN tuotteen palauttamista (josta saat myös palautus ja pakkaus ohjeet). 23.6.2014 alkaen asiakaspalautuksissa (Ei koske takuutapauksia) kuluttaja maksaa palautuksesta aiheutuneet postimaksut. Tällöinkin voi käyttää asiakaspalautusnumeroa joka on edullisempi tapa. Palautuspostikulut vähennetään rahan palautuksen yhteydessä.
  • Kuluttaja-asiakas saa Itellan palautuskoodin , aiheettomista takuu lähetyksistä perimme myös postimaksut tarkistusmaksun lisäksi. Liitä mukaan pakettiin ehdottomasti yhteys- sekä maksunpalautustiedot. Huom. Postiennakko-paketteja emme lunasta! Palautus lähetetään osoitteeseen Nordic IT Solutions Oy, Uudenmaankatu 3, 20500 Turku. Erikois/poikkeustapauksissa myönnetystä palautusoikeudesta (Yli 14 päivää tai tuote käyttöönotettu) veloitetaan tuotteen käsittelystä ja arvonalennuksesta aiheutuvia kuluja vähintään 20% tuotteen hinnasta.
  • Jos huomaat että sinulle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms., tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta mahdollisimman nopeasti joko sähköpostitse osoitteeseen info@nordicitsolutions.fi tai postitse osoitteeseen Nordic IT Solutions Oy, Uudenmaankatu 3, 20500 Turku. Virheellinen toimitus palautetaan saatujen ohjeiden mukaisesti. Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran, Nordic IT palauttaa jo mahdollisesti maksetun kauppahinnan viimeistään 14 päivän sisällä asiakkaalle (normaalisti samana päivänä jos testaus mahdollista).
  • Tuotepalautukset:
    – Alkuperäisessä paketissa kunnolla pakattuna. (pehmusta paketti hyvin, pakkaa tarvittaessa antistaattisesti ja lähetä tarvittaessa särkyvänä (esim. TFT näytöt). Varmista riittävä pehmustus tuotteen ympärille. Mikäli tuote on voinut särkyä tai vahingoittua kuljetuksessa, emme hyväksy tuotteen palautusta.
    – Mukana kopio takuukuitista tai laskusta.
    – Mukana lähete, josta ilmenee tuotteen mahdollinen, havaittu vika.
    – Viimeistään 14 päivän kuluessa ostohetkestä.
    – Emme lunasta posti- tai rahtiennakkona lähetettyjä tuotepalautuksia.
    Tarkemmat ohjeet pakkauksesta sähköpostitse.
  • Kuluttajansuojalaki, 5 luku Kuluttajankauppa
    Myyjän oikeus vahingonkorvaukseen 28 § (5.1.1994/16)Jos myyjä purkaa kaupan ostajan maksuviivästyksen vuoksi ennen kuin ostaja on saanut tavaran hallintaansa tai jos ostaja peruuttaa tavaran tilauksen 25 §:n mukaisesti, myyjällä on oikeus korvaukseen niistä erityisistä kustannuksista, joita hänelle on aiheutunut sopimuksen tekemisestä ja täyttämisestä ja jotka todennäköisesti jäävät hyödyttömiksi, sekä kaupan purkamisen tai peruutuksen vuoksi aiheutuvista erityisistä kustannuksista. Muusta vahingosta myyjällä on oikeus saada korvaus, joka on kohtuullinen ottaen huomioon tavaran hinta, sopimuksen purkamisen tai peruutuksen ajankohta, sopimuksen täyttämiseksi suoritetut toimenpiteet sekä muut seikat.
  • Virhevastuu ja takuu kuluttajaviraston sivuilla.

Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

  • Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilatut tuotteet ovat vioittuneet, tee postikonttorissa heti asiasta vahinkoilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi korvauksesta/toimenpiteistä.

Ylivoimainen este

  • Emme vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta normaalia toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

Riitojen ratkaisu

  • Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.